• Kontrast:
  • Czcionka:
  • A
  • A+
  • A++
Witamy na stronie placówki

Kartka z kalendarza

Kontakt

59-300, Lubin
ul. Elizy Orzeszkowej 11
e-mail: pm5@ok.um.lubin.pl

 

Klauzula w procesie składania ofert - zamówienia publiczne

KLAUZULA INFORMACYJNA W ZWIĄZKU Z PRZETWARZANIEM DANYCH OSOBOWYCH W ZAMÓWIENIACH PUBLICZNYCH
 
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) informujemy:
 
I. Tożsamość i dane kontaktowe Administratora
Administratorem jest   Przedszkole Miejskie nr 5  w Lubinie reprezentowane przez Dyrektora Przedszkola, adres: 59-300 Lubin ul. E. Orzeszkowej  11, tel. 76 746 46 03, email:pm5@ok.um.lubin.pl
 
II. Dane kontaktowe inspektora ochrony danych
Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych w sprawach dotyczących ochrony danych osobowych i realizacji Państwa praw jest możliwy pod adresem poczty elektronicznej: pm5.rodo@ok.um.lubin.pl  oraz adresem korespondencyjnym placówki.
 
III. Cel i podstawa prawna przetwarzania danych
Państwa dane osobowe przetwarzane będą w celu związanym z potrzebą wyłonienia wykonawcy w ramach postępowań o udzielenie zamówienia lub organizacji konkursu realizowanych w trybie wynikającym z odpowiednich przepisów prawa
Przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO (obowiązki prawne ciążące na administratorze), a także innych krajowych lub unijnych przepisów odnoszących się do zamówień i konkursów, przedmiotu umowy oraz ochrony danych osobowych, w szczególności na podstawie przepisów:  
ustawa z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień  publicznych (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1986,. ze zm.),
rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakie może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U 2016 r. poz. 1126)
ustawa z dnia 14 lipca 1983r.  o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (tj. 2019 poz. 553 ze zm.).
 
IV. Okres przechowywania danych
Dane osobowe przechowywane będą przez okres, o którym mowa w art. 97 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, czyli przez okres 4 lata od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku wykonawców, którym Zamawiający nie udzielił zamówienia. W przypadku wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza: okres równy okresowi gwarancji i rękojmi, nie krótszy jednak niż do dnia rozstrzygnięcia roszczeń stron. Następnie dokumentacja jest archiwizowana zgodnie z instrukcją kancelaryjną obowiązującą u administratora (jednolitym rzeczowym wykazem akt)  oraz ustawą z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
 
V. Odbiorcy danych osobowych lub kategorie odbiorców
Odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych. a także mogą być przekazane do przetwarzania  w imieniu administratora danych przy spełnieniu wszystkich wymogów dających gwarancje bezpiecznego i zgodnego z prawem ich przetwarzania, na podstawie zawartych stosownych umów zgodnych z art. 28 RODO (w tym : usługi informatyczne, niszczenie dokumentów, obsługa prawna, obsługa w zakresie ochrony danych osobowych).
 
VI. Prawa osób, których dane są przetwarzane:
W związku z udzielaniem zamówień publicznych posiadają Państwo prawo:
1)      dostępu do treści swoich danych na podstawie art. 15 RODO, przy czym w przypadku, gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 RODO, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu;
2)       sprostowania lub uzupełnienia swoich danych osobowych na podstawie art. 16 w przypadku, gdy są one nieprawidłowe lub niekompletne, przy czym skorzystanie z prawa do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Prawo zamówień publicznych oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników;
3)      ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych na podstawie art. 18 RODO, przy czym wystąpienie z żądaniem ograniczenia przetwarzania nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu;
Przysługuje Państwu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (dane kontaktowe dostępne na stronie: https://uodo.gov.pl/), jeśli Państwa zdaniem przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO lub inne przepisy w zakresie ochrony danych osobowych.
 
VII. Zamiar przekazania danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej
Państwa dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego (poza europejski obszar gospodarczy)  lub organizacji międzynarodowej z wyłączeniem sytuacji wynikających z przepisów prawa.
 
VIII. Informacja o wymogu podania danych
Przystąpienie do przetargu lub konkursu jest dobrowolne. Obowiązek podania przez Wykonawcę danych osobowych bezpośrednio go dotyczących lub osób uprawnionych do reprezentowania Wykonawcy jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Prawo zamówień publicznych, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Prawo zamówień publicznych.
 
IX. Informacja o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu
Dane udostępnione przez Państwa nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji oraz profilowaniu.