• Kontrast:
  • Czcionka:
  • A
  • A+
  • A++
Witamy na stronie placówki

Kartka z kalendarza

Kontakt

59-300, Lubin
ul. Elizy Orzeszkowej 11
e-mail: pm5@ok.um.lubin.pl

 

Jesteś tutaj:Start / O Placówce

O Placówce

 

CHARAKTERYSTYKA PRZEDSZKOLA

 

         Przedszkole Miejskie nr 5 w Lubinie powołane zostało orzeczeniem organizacyjnym z dnia 15 stycznia 1975 r. wydanym przez Wydział oświaty wychowania Urzędu Miejskiego w Lubinie, a następnie przeniesione z dniem 1 września 1992 r. do nowego budynku przy ul. E. Orzeszkowej 11.

 

Organem prowadzącym jest:
Gmina Miejska Lubin - www.bip.um-lubin.dolnyslask.pl

 

Organem sprawującym nadzór pedagogiczny jest:
Kuratorium Oświaty we Wrocławiu - www.kuratorium.wroclaw.pl

 

            Przedszkole zlokalizowane jest na obrzeżach osiedla "Ustronie IV", mieści się w wolnostojacym, obszernym, nowoczesnym, parterowym budynku, w którym znajduje się pięć sal zabaw, sala gimnastyczna, gabinet logopedyczny, sala plastyczna, zaplecze kuchenne i pomieszczenia biurowe. Sale są wielofunkcyjne, duże, jasne, dostosowane do potrzeb i możliwości dzieci w wieku przedszkolnym, dobrze wyposażone
i estetyczne.

            W placówce funkcjonuje dziewięć oddziałów: siedem oddziałów w budynku przedszkola oraz dwa oddziały w budynku Szkoły Podstawowej nr 14 przy ul. Norwida 10 w Lubinie.

 

Sale mieszczące się w Przedszkolu

Sale mieszczące się w Szkole

 

Przedszkole:

  • Prowadzi nieodpłatną działalność wychowaczo-dydaktyczną w zakresie wychowania przedszkolnego wynikającą z Podstawy Programowej Wychowania Przedszkolnego, Rocznego Plany Pracy, Programów Wychowania Przedszkolnego, Miesięcznych Planów Pracy.
  • Dokonuje rekrutacji w oparciu o zasadę powszechnej dostępności, na zasadach i teminach określonych przez organ prowadzący.
  • Zatrudnia nauczycieli posiadających odpowiednie kwalifikacje.

 

Placówka czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 6.00 do 16.00

 

MISJA

Dziecko radosnym twórcą. Przedszkole przyjazne dziecku, rodzicom i środowisku. Miejsce radosnej zabawy i bezpiecznego poznawania świata. Gwarancja sukcesu na starcie w dorosłość.

  • Przedszkole jest placówką przyjazną, innowacyjną, przygotowującą dzieci do podjęcia nauki w szkole. Nastawiona na osiągnięcia sukcesu
  • Przedszkole umożliwia wyrównywanie szans edukacyjnych wszystkim dzieciom oraz uwzględnia w swoich działaniach potrzeby środowiska
  • Atmosfera sprzyja akceptacji każdego dziecka, przeciwdziała izolacji społecznej i nietolerancji wobec wszelkich "inności"
  • Rodzice są partnerami aktywnie uczestniczącymi w życiu przedszkola
  • Przedszkole ukierunkowane jest na dziecko, na jego potrzeby, umożliwia mu wszechstronny rozwój osobisty
  • Przedszkole stwarza dzieciom możliwośc samorealizacji, pracy z rówieśnikami, kreatywnego myślenia, działania i przeżywania, uczestniczenia
    w ciekawych zajęciach, poznawania otaczającej rzeczywistości z zachowaniem wartości uniwersalnych: dobra, prawdy i piękna
  • Wszyscy przestrzegają praw i obowiązków dziecka, dbają o dobre stosunki międzyludzkie i skuteczną komunikację interpersonalną
  • Przedszkole wspiera działania wychowawcze rodziców
  • Promuje zachowania przyjazne przyrodzie, a także buduje poczucie tożsamości regionalnej i narodowej 

 

WIZJA

Koncepcja pracy przedszkola ukierunkowanajest na rozwój dzieci, z uwzględnieniem: potrzeb rozwojowych naszych wychowanków, specyfiki pracy przedszkola i oczekiwań środowiska lokalnego. Przedszkole jest placówką nastawioną na rozwój dziecka, tak aby poznało radość płynąca z zabawy, nauczyło się nawiązywać relacje z innymi dziećmi, z przyjemnością odkrywało i rozumiało otaczający je świat, nauczyło się samodzielności, zasad bezpieczeństwa oraz radzenia sobie z trudnościami, poznało nowe doświadczenia i odnosiło sukcesy. Każdemu dziecku stwarzamy szansę na miarę jego możliwości. Dążymy do tego, aby nasi wychowankowie osiągnęli gotowość szkolną i odnosili sukcesy w szkole. Dbamy o potrzeby dzieci i rodziców. Rodzice czynnie uczestniczą w życiu przedszkola, są jego partnerami.

 

MODEL ABSOLWENTA

  • jest dobrze przygotowany do podjęcia obowiązków szkolnych,
  • ma dobrze rozwinięte procesy poznawcze,
  • potrafi współdziałać w zespole,
  • zna i respektuje normy społeczne,
  • jest samodzielny,
  • ma ukształtowane poczucie własnej wartości,
  • jest aktywny w podejmowaniu działań,
  • zna i akceptuje zasady zdrowego stylu życia,
  • potrafi wyrażać i kontrolować swoje emocje, wykazuje odporność na stres (sytuacje problemowe, konflikty z kolegami),
  • lubi działania twórcze,
  • cechuje się gotowością do działania na rzecz środowiska przyrodniczego i społecznego,
  • czuje się Polakiem i Europejczykiem.